Pandemi sürecinde iş sözleşmelerinin yeniden düzelenmesi

Covid-19 salgını nedeniyle tüm dünya pandemi sürecinde ciddi bir ekonomik sınav vermektedir. Bu süreçte özellikle Türkiye gibi gelişmekte olan ekonomiler, etkisi uzun sürecek bir sınav vermeye başlamışlardır.

Bu süreçte bir çok işyeri kapanmış, bir çoğu ise küçülme politikasına gitmiştir. Özellikle tatil, turizm, taşımacılık, yeme-içme ve eğlence sektörleri süreçte çok ciddi yara almış, bu gibi işyerlerinde çalışanlar ise ya işten çıkarılmış ya da ekonomik olarak iş sözleşmelerinde belirtilen mali hakların bir çoğundan mahrum bırakılmıştır.

Çalışmamızda yaşanan süreçte özellikle işverenlerin krizi fırsata çevirme amaçlı olarak krizin tüm yükünü işçinin sırtına yükleme gayretinin ne şekilde önüne geçilebileceği, yaşanan sürecin iş sözleşmelerinde yapılacak bir revizyon veya fesih için “haklı sebep” niteliğinde olup olmadığı, sürecin ceremesinin işçinin sırtına ne derece yüklenebileceği hususlarını kapsamaktadır.

Sürecin bu şekilde gitmemesi adına, özellikle oluşan yeni koşullarda yapılacak yeni iş sözleşmelerinin konusunda uzman hukukçu kişiler tarafından yönetilmesi ve karşılıklı anlaşmalar doğrultusunda hareket edilmesi gerekmektedir.

Çalışmanın faydalı olması dileğiyle…